.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزیر صنعت: از واردات فولاد بی‌نیاز شدیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش 24 میلیون تنی ظرفیت تولید فولاد در کشور خبر داد و گفت: ایران از واردات فولاد بی‌نیاز شده و در آینده صادر کننده این محصول استراتژیک می‌شود.

به گزارش شمال نيوز به نقل از فارس، مهدی غضنفری صبح امروز در مراسم بهره‌برداری کارخانه ذوب‌آهن فولاد خزر افتتاح این کارخانه را حلقه سوم زنجیره تولید شمش خام دانست و اظهار کرد: با افتتاح این کارخانه ظرفیت تولید شمش خام در کشور 24 میلیون تن رسیده است.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی که افتتاح شده مجموعه‌ای از ظرفیت‌سازی در دولت دهم است، تصریح کرد: ظرفیت‌سازی تولید شمش خام در دولت دهم بین 10 تا 70 درصد پیشرفت دارد که ممکن است تعدادی از آنها در سال‌های آینده افتتاح شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برخی پروژه‌ها بین 80 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در حلقه نخست 23 میلیون تن کار ظرفیت سازی و در حلقه دوم 30 میلیون تن ظرفیت فولاد را در دست اجرا داریم.

*بی‌نیازی ایران از واردات فولاد

وی ظرفیت سازی فولاد با 25 میلیون تن را در دست احداث عنوان کرد و گفت: در حوزه فولاد به ظرفیت چند برابری دست یافتیم و از واردات فولاد بی‌نیاز شدیم.

غضنفری، رتبه جهانی ایران در تولید فولاد را در سال 2011 به 17 ذکر کرد و یادآور شد: در سال 2025 رتبه هشتم دست پیدا می‌کنیم و صادر کننده یکی محصولات استراتژیک جهان تبدیل می‌شویم.

وی درباره کارخانه تولید کاشی خزر اذعان کرد: در کشور 220 واحد تولید کاشی فعال است و 100 پروژه دیگر کلنگ‌زنی صورت گرفت که بالای 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با افتتاح این کارخانه 400 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید کاشی ایران اضافه می‌شود و ایران پنجمین تولید کننده کاشی در جهان است.

*ظرفیت تولید کاشی کشور به 600 میلیون متر مربع در سال 94 می‌رسد

وی با بیان اینکه تولید کاشی در کشور در سال 90 به 350 میلیون متر مربع و در سال 91 به 380 میلیون متر مربع رسیده بود، گفت: این ظرفیت در سال 94 به 600 میلیون متر مربع می‌رسد.

غضنفری، با اشاره به صادرات کاشی از ایران و بازار خوب این محصول در دنیا خاطرنشان کرد: اکنون حدود 500 میلیون دلار از صادرات کاشی و سرامیک درآمد داریم.

*صنعتی شدن استان‌های شمالی در دولت نهم و دهم محقق شد

وی با تصریح بر اینکه پروژه‌هایی با تکنولوژی خارجی‌ها آغاز و با توانمندی مهندسان ایرانی به پایان رسیده است، اذعان کرد: در مجتمع فولاد گیلان این اتفاق افتاده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت صنعتی شدن استان‌های شمالی کشور را نتیجه تلاش دولت احمدی‌نژاد دانست و متذکر شد: در این دولت صنعتی شدن استان‌های شمالی با حفظ محیط زیست صورت گرفته است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.